tisdag 19 oktober 2010

Svullo?

.
.
Släpade med Thomas in i omklädningsrummet för att lite snabbt prova ett par jeanstights.
Drar kvickt av byxorna och börjar glatt babblandes kränga på tightsen.
En pyttebit ovanför knäna tar det stopp.
Med förvånad min försöker jag dra i tightsen.
Uppåt.
Uppåt!
För helvete.
Men nej.

Storlek LARGE
STOR
GRANDE
går mig knappt ovanför knäna.

Jag tittar upp på Thomas därifrån jag står,
halvt nedböjd med händerna i ett krampaktigt tag om byxlinningen.
Byxlinningen som smiter åt om mina fluffiga, vinterbleka knän.
Våra ögon möts och det blir tyst några sekunder.
Jag ser hur det rycker nervöst vid hans vänsteröga.
"Jag...ehum...tyckte väl att de såg lite..um..små ut där ute i butiken.."
mumlar han taktiskt.

Jag piper och svär grovt om vartannat och gör ytterligare några halvhjärtade ryck
innan jag indignerat skalar av mig mitt svarta par skam..

Trumpet skyndar jag ut ur affären, och i en kvart efteråt får Thomas tålmodigt utöva välbeprövat diplomatiska grepp såsom att upprepade gånger klappa mig på rumpan och säga "Gullegullegull."

Efter det,
av någon anledning,
känns det faktiskt bättre.





.
.

2 kommentarer:

  1. Somos los dos, sistah!
    Jag ger mig direkt på strl 42 numera. Och i och med väntande gipsningen blir det bara stora baggybyxor framöver!
    KÄRLEK till dig.
    http://grubblan.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Ja men vad tusan. Gick in en annan affär och fick på mig storlek M utan problem. De jävlarna kan ju inte bestämma sig för vilken storlek storlekarna är. Och baggy äger! :)

    Lycka till med gipsningen fina du! Säg till om du behöver hjälp med något så kommer jag som ett skott! Fixa med Agge eller handla eller whatnot. PUSS!!!

    SvaraRadera