söndag 5 december 2010

En fantastiskt usel prestation.

.
.
.
Okej. Detta är nu officiellt en skitperiod. 
Kroppen är i kaos. Norgeresan närmar sig och T och jag blir bara irriterade på varandra varje gång vi pratar.
Frånvaron av självförtroende och tilltro till mig själv visar sig när jag såklart måste ha självförtroende och tilltro. För där finns ingen. Det visste jag ju redan förstås, men ändå.
T har inget vidare tålamod med brist på självförtroende. Därav irritationen från hans sida antar jag.

Det gör också ont i hjärtat att behöva lämna alla fina jag lärt känna här i min tillfälliga stad. Trivs så bra här bland all kärlek..

Till råga på allt måste här även inhandlas "fina" kläder att ha när jag söker jobb. Jag har inte fina kläder. Har bara konstiga kläder som passar till konstiga kroppar. Men måste man så måste man, så jag tog ett djupt andetag och spenderade flera svettiga timmar på stan. Provade plagg...efter plagg...efter plagg. 
"Fina" plagg. 
Allt satt som...som...
Usch.
Obehagligt och deprimerande var det. 
Ringde T, ynkade lite och bad honom säga att jag faktiskt är fin ändå. 
Han började prata om annat. 
Eh. 
Tack?
..Ska det vara så svårt att ljuga lite när man till och med ber om det?? 
AAH! Är så förbannat irriterad på karln! 
Inte direkt ett perfekt utgångsläge när man planerar att leva och jobba ihop i ett halvår framöver.

Tänker inte köpa nya kläder. Tänker tjura och ha mina konstiga. T kan ta sig i sin osympatiska röv och gå i sin jävla piffiga polotröja och perfekta kropp om han vill.

Fuck it!



..Suck..

I flera bemärkelser.

 .
.
.




3 kommentarer:

  1. Älskade vännen! Du hade ju fina kläder på dig när vi sågs? Och du såg då både fräsch och smal ut!!!
    Har full förståelse för klädångesten. Jag måste köpa byxor och jeans, men skjuter bara upp det. Det är väldigt plågsamt att inte alls förstå vad det är man ser i spegeln eller hur det blev som det blev...
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men du, fina kläder behöver inte vara värre för "underliga kroppar". Ett par slappa och stora "kostymbyxor", en skön skjorta (lätt att variera graden seriositet) och kanske en väst eller kavaj? Västen kan ju vara allt från kostymig till "stickad och lufsig". I Norge FÅR man gå på intervju i lite "sportig" stil, så det fungerar med typ cargobyxor/fjällbyxor från ex LOGG/HM.
    Tips på HM's produktnummer:
    96-7913
    99-0806

    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35304&productId=263765&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35304&productId=294818&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#
    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryId=23220&productId=260905&sellingflag=Prediction&ST=Predictor - proddet1&pos=Predictor - proddet1 - Pos 1

    SvaraRadera
  3. Åh min fina! TACK för ditt pepp och dina tips. Tack. Har haft mina småsportiga kläder och det verkar fungera ok. Tänker nog undvika att köpa nytt ändå.. De får stå ut med det jag har helt enkelt. Söker ju för tusan inga chefsjobb. :)

    Och jeans är ett gissel! Mina syrror har en viss butiks speciella jeansmärke som passar dem jättebra. Tror man får leta och hitta ett märke som tycker om ens kropp helt enkelt. Allt är ju så olika sytt..

    Kärlek till dig finaste!

    SvaraRadera